Merry Christmas! - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Hans en Sonja

25 December 2009 | India, Pondicherry

Allereerst wensen we jullie een gezellige(witte)kerst toe!!Jullie in de kou, wij met zo'n 25 graden!
Enne,al volop tochten op de schaats gemaakt?
De afgelopen 10 dagen heeft het hier bijna non stop geregend, echt noodweer kun je wel zeggen! Op Jwala Home lekte het dak aan alle kanten,alles was klam en vochtig. De was hing door het hele huis zonder dat het droogde en we konden dus ook niet naar buiten met de dames. Niks aan dus maar de enige die er schijnbaar last van had was ik zelf...
Al die nattigheid trekt ook veel ongedierte aan. Toen Hans en ik een rat door het huis zagen wandelen vond Bhanumathi dat er eens goed schoongemaakt moest worden. Het huis werd opgeruimd en schoongemaakt. Nou ja, opruimen.. alles wat je niet meer nodig hebt gooi je gewoon over de schutting!!
Gelukkig schijnt nu de zon weer, de meiden kunnen weer naar buiten en de was hangt weer boven op het dakterras. Geeft weer wat ruimte in huis.Genoeg over het weer! Waar waren we vorige keer gebleven? De bruiloftsreceptie van Senthil en Kerin.Zij komt uit Panama. het is een love marriage(Is uitzonderlijk want meestal wordt de bruid uitgezocht door de ouders van de bruidegom).Zo'n 700 gasten waren uitgenodigd. Het is de gewoonte dat elke gast met het bruidspaar op de foto gaat en daarna doorloopt naar de eetzaal waar lange rijen tafels met eten klaarstaan. Binnen 20 min. sta je weer met een volle buik op straat! Het bruidspaar woont bij de ouders van de bruidegom in want als oudste zoon van het gezin heb je de taak om goed voor je ouders te zorgen.
Vorige week zaterdag zijn we uitgenodigd op Don bosco om de kerstviering mee te maken. De schuur was omgebouwd tot kerststal en zag er net als voorgaande jaren weer erg mooi uit. Wat een werk hebben ze hier aan!De jongens hadden weer een mooie show voorbereid met veel dans en zang. Erg leuk!
Na afloop met de fathers samen gegeten.
Gisteren het kerstfeest gevierd op Jwala Home. Hans verkleed als christmastata en ik in mijn,jullie welbekende, indiafeestjurk!De dames waren in het nieuw gestoken en zagen er mooi uit. We hadden een spelletjesochtend georganiseerd voor de begeleidsters en bewoonsters met koekhappen, stoelendans en het ringwerpspel wat Hans met de jongens van de carpentry heeft gemaakt. Een gezellige boel met al die giebelende meiden bij elkaar!!
Hans is zich nu aan het klaarmaken voor zijn volgende tata optreden in het bejaardentehuis. Vanavond gaan we gezellig uit eten met Albert, Royal en Ingrid.
In het volgende verslag meer over mijn werk bij Jwala Home.
Gezellige dag toegewenst en tot mails. groet van de christmastata en Sonja

• 25 December 2009 - 11:43

Elma:

Hey Hans en Sonja!Merry Christmas!!Wat een geweldige foto's, wat een mooie feesten zo te zien!Heel veel plezier gewenst deze dagen!
    Lieve kerstgroet van ons allemaal!

• 25 December 2009 - 12:16

Peter:

Hoi, Hans en Sonja

Ook vanuit Helje-Dörp een Merry Christmas, met zo'n Christmastata moet dat zeker lukken

Peter, Ria
    Marsha en Nadia

• 25 December 2009 - 13:00

De Ruckies.:

Sali broer Hans en Sonja.
    Frohe Weihnachten. Tja jullie kerstfeest ziet er echt erg kleurrijk en gezellig uit. Wij waren gisteravond uitgenodigt bij Thomas zijn zus. Het eten was erg lekker maar als ik jullie foto`s zie zit er daar maar gezelligheid en plezier in...ruilen ? Zometeen gaan we een wandeling maken. Alle sneeuw is hier in Winterthur weer verdwenen en met 6°C niet echt Kerstweer. Jammer maar niets aan te doen. De sneeuw en de lange latten zoeken we over 3 dagen wel p, gewoon een beetje verder en hoger weg. Tot de volgende mail wensen wij jullie verder veel gezellige en kleurrijke dagen en ervaringen toe.
    Liefs van Ssjan, Thomas, Lea en Simon.

• 25 December 2009 - 14:05

Linda:

Feliz navidad amigos!
    Leuke fotos, weer veel avonturen. Gewoon lekker India!

Xx

• 25 December 2009 - 16:44

Patrick:

Hallo Hans en Sonja,

vanuit Kèpel ook fijne feestdagen gewenst en voor het nieuwe jaar alvast al het goeds en heel veel plezier. Als ik de verslagen nu lees en de foto's bekijk komt dat laatste wel goed.

Groetjes,
    Patrick

• 25 December 2009 - 17:20

Hans En Net:

Wat een mooie foto`s weer van alle gezelligheid ! Wat is dat ringgooispel prachtig geworden zeg; handige sodemieters die Kerstman met z`n Rudolfjes !
    Heel fijne dagen nog en een riant 2010 !

• 25 December 2009 - 21:47

Mariël:

Lieve alletwee,
    Bofferds, kerstmis vieren bij 25 graden. Hier was het vanmorgen echt wit maar het werd blubber en het is nu weer weg! Maar koud en een beetje guur is het wel. Wat een kleurrijke bedoening , heerlijk om te zien. Bij ons is het vooral kleurrijk in ons nieuwe huis. We schilderen er op los. Het vordert gestaag.
    Nog hele fijne feestdagen en voor 2010 heel veel goeds gewenst.
    Liefs en een zoen, Mariël en Willem natuurlijk.

• 26 December 2009 - 12:05

Inge:

Hallo!!!!!

Wat een fanatstische verhalen allemaal, leuk om jullie te volgen!
    De foto's maken het compleet!!!!
    Nog fijne feestdagen met veel liefde en geluk!

Liefs....

• 26 December 2009 - 12:05

Inge:

Hallo!!!!!

Wat een fanatstische verhalen allemaal, leuk om jullie te volgen!
    De foto's maken het compleet!!!!
    Nog fijne feestdagen met veel liefde en geluk!

Liefs....

• 26 December 2009 - 13:33

Annemieke:

Fijn dat t zonnetje weer schijnt, want die natte kleffe troep met al die ongedierten is voor niemand fijn. Alhoewel die langverwachte moesson voor vele mensen ook een redding is.
    Hans, wat doe je t toch goed als Peter en Christmastata. Wat jammer dat ik dat toch nog nooit heb mee mogen beleven! Je vindt het toch niet erg dat ik je een beetje zwarter gemaakt hebt voor de kindianieuws?
    Waar gaan jullie oud&nieuw vieren? Weer als vanouds in dat leuke tentje waar vooral Hans en Jan erg in trek waren?
    Groetjes aan Albert en Royal en natuurlijk een dikke kus voor alle meiden van Jwala, de boys van Boys Home en as jullie nog op JET komen, de dikste knuffel voorde kids daar!

HAPPY NEWYEAR!!!

Annemieke

• 26 December 2009 - 19:23

Saskia:

Hai!
    Jullie natuurlijk ook een fijne kerst, is al bijna afgelopen maar zo te zien hebben jullie het ontzettend naar jullie zin gehad.
    Getsiederrie die regen, hopen dat het nu dan een beetje droog blijft.
    Wat een respect dat jullie ondanks die ratten bij Jwala hebben schoongemaakt en 'opgeruimd', bah.
    En bruiloften blijven altijd leuk he hihi.
    gelukkig nieuwjaar!!
    liefs Saskia en Maarten

• 26 December 2009 - 23:44

I.felderhof:

Hallo ,lieve beidenJammer van al die regen en dan ook de sneeuw ge mist ,die hier het verkeer ontregeld heeft..Kerst al weer voorbij.Wens jullie Veel goeds toe voor de komende tijd ,die veel te snel gaat,maar nog veel te beleven geeft.Gelukkig 2010!Hartelijke groet vanIda

• 29 December 2009 - 21:41

Rik En Nicolette:

Wat ziet het er allemaal feestelijk uit en wat heerlijk die 25 graden. Een goede oud en nieuw gewenst, we sms-en nog, liefs, Rik en Nicolette