India 2012 - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu India 2012 - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

India 2012

Door: Hans en Sonja

08 Januari 2012 | India, Pondicherry

Hallo allemaal,
Op 3 jan. konden we dan eindelijk na 2 uur vertraging vertrekken richting India. In Dubai moesten we heel hard rennen om de aansluitende vlucht te halen. Maar het lukte allemaal en om 8.00 uur stonden we weer op inmiddels vertrouwde bodem. Senthil stond ons met de taxi al op te wachten.
Tijdens de taxirit zagen we de verwoesting die de cyclooon op 30 dec. had veroorzaakt. Hutten,bomen en daken waren verwoest.Mensen hebben dagen zonder stroom en water gezeten.Een ravage.
En dan meteen door naar Jwala Home. Fantastisch om iedereen weer te zien!We hebben deze maand een kamer beneden in het project.
Ook de brommers meteen kunnen regelen zodat we ons eigen gang kunnen gaan.
Hans trok 'savonds een kast open en werd aangekeken door enkele verbaasde ratten. Tja, die kast grenst aan onze kamer...Al snel werden er rattenvallen met kokos geplaatst maar of dat zal helpen?
Iedereen gooit zijn troep ook zo naar buiten. Het is dus niet gek dat er ratten lopen.Voor het slapen gaan toch maar eerst de ergste kieren dichtmaken.
Met mevr. Bhanumathi uitgebreid gesproken over de voortgang op Jwala. Er wonen nu 24 verstandelijk gehandicapte vrouwen en kinderen en 3 vrouwen komen alleen voor dagbesteding. Er is bijna een compleet nieuw team begeleiding en ze heeft 3 special teacher aangenomen voor de 3 groepen.
Omdat we er maar een maand zijn meteen ook afspraken gemaakt over uitjes. We gaan dinsdag weer een middag zwemmen met het hele stel. Ze verheugen zich hier enorm op. Ook zijn we bezig een bus te regelen om een dagje uit te kunnen gaan.
In twee jaar tijd zijn er hier weer veel bekenden getrouwd en of hebben baby's gekregen. De eerste bezoeken al afgelegd!
Heerlijk om hier weer terug te zijn!
Ik zit nu op het kantoor van Bhanumathi achter de computer en probeer meteen wat foto's te plaatsen. Als dit niet lukt dan komen de foto's later.
groetjes uncle and auntie

• 08 Januari 2012 - 09:38

Loek, Desiree & Emmy:

Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn! Wat een moed om toch zo positief te schrijven als je de ravage van de cycloon ziet en dan ook nog in een kamer naast ratten moet slapen.
    Maar om weer die bekende gezichten te zien en zoveel voor hun te kunnen betekenen zal uiteraard heel veel goedmaken. Wij wensen jullie vanuit Kepel heel veel plezier en blijven jullie volgen. Liefs X.

• 08 Januari 2012 - 11:01

Sjan:

Hallo Hans en Sonja. Wat een heerlijke foto`s!! Natuurlijk die van jullie met de kids. De ravage - natuurgeweld- is niet zo mooi. Ze hebben al zoveel minder/anders als wij hier en dan komt zoiets er nog bij. Jullie de zon ( 29°C ) en wij de sneeuw. Bij ons in Winterthur valt het nog mee. Maar 70 km verder is er geen doorkomen meer aan. Dus genieten we vandaag nog van de laatste vacantiedag. Morgen begint der Alltag wieder ! :-( Heel veel plezier, lieve groeten van ons allemaal.

• 08 Januari 2012 - 11:31

Mieke:

hallo, lieve allebei, wat een mooie foto's, en wat een voouitgang, het ziet er allemaal prachtig uit, en iedereen ziet er goed uit, wat een verschil met de 1e keer,daar kunnen ze (en jullie dus ook) trots op zijn. Jammer van de cycloon, is een vervelende binnenkomer. Het heeft hier trouwens ook vreselijk gestormt en de wateren traden buiten hun oevers, ook best spannend.hier verder alles goed, dikke kus , ook van Joyce .

• 08 Januari 2012 - 11:45

Mariël:

Hoi lieve twee,
    Wat een feest, weer in Jwala home, maar wat een narigheid op jullie tocht erheen. De foto's tonen het.
    Goed om de foto's te zien met voor ons ook al ''oude bekenden'. Ze zien er goed uit. En Hans zo vertederend met één van de baby's.
    Maak er maar weer een mooie tijd van, voor de bewoonsters, maar ook voor jullie zelf. En welterusten met de ratten (ik moet er niet aan denken).
    Liefs uit Wijk aan Zee, Willem en Mariël

• 08 Januari 2012 - 17:58

Hans En Net:

O wat een belevenis weer zeg en al die foto`s, echt fantastisch ! Wij zijn inmiddels ook onze koffertjes aan het pakken want morgenmiddag vertrekken wij ook, heerkijk ! Geniet nog maar eventjes verder, we houden contact.
    Liefs en tot mails.

• 08 Januari 2012 - 20:38

Rik En Nicolette:

Lieve allebei,
    Op zondagavaond de mail, net jullie berichtje gelezen. Goed dat jullie nog aansluiting hadden, ik heb nog naar vliegtuigen gekeken hier die behoorlijk heen en weer gingen. Maar dat valt in het niet bij de ravage die jullie onderweg hebben gezien. Wat een prachtige koppies staan er weer op de foto's !! "Mooi plaatje" doet je lachen.
    Heb een goede tijd bij al die oude bekenden en vrienden, en groetjes,

Rik en Nicolette

• 10 Januari 2012 - 12:01

Femke:

Hi Sonja!

Wat super leuk (weer, opnieuw) om jullie verhalen te lezen! Ook leuk om de foto's te zien! Alleen die ratten... Respect! Heel veel plezier ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen ;)

• 10 Januari 2012 - 12:56

Els Martin Linda Jac:

Wat fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen, lijkt me alleen wel minder die ratten, kunnen jullie dan wel slapen? Maak er maar weer een leuke tijd van met de bewoners maar ook zeker voor jullie zelf en geniet ervan. Liefs v Martin els linda jacky werner

• 10 Januari 2012 - 12:56

Els Martin Linda Jac:

• 10 Januari 2012 - 22:09

Nettie:

Hoi Sonja en Hans, wat zien jullie er vrolijk en stralend uit, de kids ook. Is heel mooi om te zien. Ook leuk om te zien dat ze nou in het nieuwe huis wonen. Toen wij er vorig jaar waren was het huis nog helemaal leeg. Zijn we toen naar toe gereden om te kijken. Hoop dat jullie veel plezier (gehad) hebben met het stranddagje. Daar komen toch ook wel foto's van.
    Liefs.

• 11 Januari 2012 - 09:47

Reina Spijker:

Hey Sonja en Hans,

Allereerst nog de beste wensen.
    leuk om je reisverslag te lezen
    Heel enthousiast.
    Mooie foto's

Nog last van de overstromingen?

Geniet even daar, en veel plezier

Groet Reina

• 11 Januari 2012 - 19:48

Inge:

Hey!!!

Heerlijk om jullie verhaal te lezen! En die foto's!!! Wauw!!!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.

Groet, Inge

• 13 Januari 2012 - 09:44

Mirjam:

Erg leuk om te lezen en weer actuele foto's te zien! Die cycloon heeft behoorlijk wat schade aangericht zeg... Ik wens jullie veel plezier en blijf meelezen. Doe ze maar de groeten daar! Groetjes Mirjam.