Pogoland en Pooja nieuw te bouwen huis - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu Pogoland en Pooja nieuw te bouwen huis - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

Pogoland en Pooja nieuw te bouwen huis

Door: Hans en Sonja

28 Januari 2012 | India, Pondicherry

Hallo allemaal,
Ons laatste berichtje alweer! Dinsdagnacht vliegen we weer naar het koude(?)Nederland.
St. Kindia heeft er ook dit jaar weer voor gezorgd dat we met het hele stel een dagje naar Pogoland konden gaan. In totaal met 60 man op stap;bewoonsters,begeleidster met hun kinderen en vrijwilligers ook met hun kinderen. Een groot feest dus! Al vroeg zaten de dames in hun nieuwe zondagsjurk voor het hek te wachten op de bus. Om 9.30 konden we dan eindelijk vertrekken. Tijdens de rit werd er in het gangpad flink gedanst op de keiharde tamilmuziek. Niet geheel ongevaarlijk als je weet hoe het hier toegaat in het verkeer...Maar ja, zo werkt het hier nu eenmaal!
In de ochtend hebben ze in alle draaimolens, vliegtuigen, zweefmolens en schommels gezeten.Alles kraakt en rammelt, je wil het niet weten maar het is allemaal goed gegaan. S'middags was er eten besteld en werd in grote pannen bezorgd. Gezellig gepicknicked en daarna in hun zondagse jurk het zwembad in. Erg leuk en heel veel plezier met elkaar. De foto's zeggen genoeg.
OP de terugweg nog wat popcorn en een ijsje en om 20.00 waren we weer thuis.
Voor Bhanumathi was dit een hele drukke week. Veel voorbereiding voor de bouw Pooja. Ze heeft de bouwtekening al klaar maar heeft nu ook te maken met de aannemer en adviseur, beiden Hindoe, die ook belangrijke sponsors zijn. Bhanumathi is lang geleden christen geworden. Nu blijkt dat een van de geplande wc's geplaatst is op de plek waar Kuberan,de god van de rijkdom,geluk en allround succes een zetel moet hebben. Bhanumathi wil het beste en practische voor Jwala en de Hindoe's willen toch echt hun Kuberan corner...Na overleg zijn ze eruit gekomen. De wc wordt verplaatst.
Donderdag 26 jan. was een 'goodday' volgens de Hindoekalender en werd in de ochtend de Pooja gehouden met genodigden. Na een korte plechtigheid werd de eerste steen gelegd en heb ik het geld van de sponsors uit Nederland overhandigd aan de aannemer. De start van de bouw is dus nu echt begonnen!!
Morgen zijn we uitgenodigd voor de bruiloft van dr. Basha. Vriend van Jwala. Met 12 man gaan we hier naar toe. Hans en ik blijven dan nog een dag in Mammalapuram.
Verder bezig met veel gezellige bezoekjes en afscheid nemen voordat we weer terugvliegen.
We kijken terug op een mooie tijd en hopen terug te komen als het nieuwe huis er staat!!
Bedankt voor alle gezellige reacties op deze website en hotmail. Het is altijd leuk om jullie reacties te lezen. Tot gauw! lieve groet Hans en Sonja

• 28 Januari 2012 - 08:37

Mieke:

Ha lieve allebei, waterpret Son??? Wat leuk dat jullie er zijn nu de 1e steen gelegd werd, het moest weer zo wezen zeker. Zijn jullie alweer afscheid aan t nemen? jullie zijn er net!Hans zijn vriendinnetje wordt inmiddels wel een concurrent Son, zo te zien.Heel leuk dat Maria op de foto staat, geen spat veranderd, ze ziet er goed uit, doe haar de groetjes. Wat zie je er mooi uit bij de officiele overhandiging, ze zien er blij uit, ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien, en er komt in ieder geval een wc in, dat is zeker. als jullie thuis komen kunnen jullie ws schaatsen, is ook weer leuk toch, geniet nog ff, knuf.

• 28 Januari 2012 - 08:47

Sjan En Lea:

Heerlijk jullie verhaal. Over 4 dagen weer terug? Gaat veel te snel om nietwaar? Ik ben ook in Nl als jullie weer thuis komen maar helaas lukt het niet om elkaar te treffen. Op 2.Febr. vlieg ik weer terug. Jammer!! Lea zegt ook hallo en geniet nog van de rust. Thomas en Simon zijn actief op de Lenzerheide( ook lekker koud).Wij wensen jullie nog 4 fijne dagen, geniet ervan, en tot...:-))
    Sjan en Lea.

• 28 Januari 2012 - 09:57

Natascha:

Hallo Hans en Sonja,

He he eindelijk even tijd om jullie avondturen te lezen. Klinkt heerlijk allemaal. Wens jullie alvast een goede terugreis en zie je in februari Sonja.

Liefs, Natas

• 28 Januari 2012 - 09:57

Ans:

Hoi Sonja en Hans,
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen en wat vliegt de tijd, alweer bijna een maand om. Mooi te lezen wat jullie daar toch allemaal doen. Geniet van de laatste dagen en zie je volgende week wel weer. Ans

• 29 Januari 2012 - 17:54

Inge:

Helaas komt aan al het moois weer een eind!!!
    Nog even genieten en dan helaas terug in het koude, zeer koude kikkerlandje.
    Tot snel!

Liefs, Inge

• 30 Januari 2012 - 12:28

Reina:

Hey Sonja en Hans,

Hartstikke leuk om te lezen hoe het allemaal is gegaan! Mooie foto's en prachtige kleuren. Het ziet er allemaal heel bijzonder uit!!
    Goede terugreis en tot gauw

Liefs Reina

• 02 Februari 2012 - 15:29

Martin Els Linda Jac:

ha hans en sonja
    wat leuk weer v jullie te lezen, prachtig ook die foto,s.en wat leuk dat jullie erbij waren bij de eerste steen. geniet nog even voor jullie weer naar dit koude erg koude nedereland komen, want het is hier ontzettend koud. liefs en tot gauw.