Ons Tweede Thuis!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu Ons Tweede Thuis!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

Ons Tweede Thuis!!

Door: Hans en Sonja

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2009 | India, Pondicherry

Hallo allemaal,
Het voelt erg goed om hier weer te zijn!
De vlucht (11 uur)verliep naar wens,taxi stond klaar in Chennai en om 13.00 waren we op Don Bosco. We konden meteen aanschuiven bij de lunch met de fathers. Senthil had er voor gezorgd dat er al 1 brommertje voor ons klaar stond. Hans scheurt in die enorme chaos van verkeer alsof hij niet weg geweest is! Ik zit nog even veilig achterop...
Om 16.00 uur hadden we afgesproken op Jwala Home. Alle bewoonsters,medewerksters en vrijwilligers stonden ons op te wachten! Eenmaal binnen werd er confettie afgeschoten, balonnen kapot geprikt en werd ons een hartelijk welkom gewenst. Zo leuk om iedereen weer te zien!! De chaos was compleet toen we fluitjes uitdeelden.
Ik moest meteen mee naar de kast waar alle gemaakte kaarten, boekjes e.d lagen. Enne, auntie wanneer gaan we zwemmen??
Ze hadden heerlijk chapati's gemaakt en met z'n allen gezellig gegeten. Uiteraard weer op de grond in kleermakerzit en met de handen.Weer even wennen hoor!
Woensdag op huizenjacht gegaan. Via Kirija, franse vrouw die wij 5 jaar geleden ontmoet hadden, kunnen we a.s maandag in een appartement in de visserwijk, vlakbij de boulevard.
Deze week blijven we dus op Don Bosco.
Vandaag mijn eerste werkdag op Jwala. Inmiddels begeef ik mij ook met een snelle TVS in het verkeer.
Meer over Jwala komt nog!
Vanmiddag toen we terugkwamen op DOnBosco nog even meegesport/gespeeld met de jongens. Pff, valt niet mee in die warmte!
Dit weekend gaan we naar JET. Project en school voor lichamelijk gehandicapte kinderen. Eefje uit Nederland is daar al geruime tijd en heeft daar het sinterklaasfeest geintroduceerd. Je raadt het misschien al, Hans is gevraagd om 'Black Peter" te spelen!
Wordt vervolgt!
We wensen jullie een gezellig Sintfeest!
Poi Wareen. Hans en Sonja

  • 03 December 2009 - 13:44

    Bernadette:

    Hans en Sonja, ontzettend leuk om al weer iets van jullie te horen. Succes en geniet ervan daar. en Hans ik ben benieuwd hoor...

  • 03 December 2009 - 13:54

    Hans En Net:

    Hoi, hoi,
    Fijn dat jullie zo`n warm ontvangst gekregen hebben. We hadden niet anders verwacht ! En Hans hoe is het met je Sheila-meisje, al behoorlijk uit de kluiten ?
    Wij ook weer in heerlijk warm huis met maaltijd onthaald door Marleen na een fantastische vakantie in Costa Rica, ook een aanrader voor jullie met zeer overweldige natuur en veel dieren van zeer uiteenlopende soort.
    Geniet van alles en elkaar, liefs, H & N.

  • 03 December 2009 - 18:28

    Emmy, Loek & Desiree:

    Leuk om zo snel al een bericht van jullie te lezen. Zo staan we samen zondagavond nog "bij Dotje" en zo zitten jullie alweer bijna aan de andere kant van de wereld!
    Het is dus lekker warm daar, ben wel jaloers want ik zit hier nu met ijskoude voeten (of we krijgen sneeuw? of ik moet me een paar schoenen aan gaan doen!). Ga er weer heerlijk van genieten daar en Sonja; als je een leuke sjawl of sjawls ziet, neem mee neem mee (jullie hadden toch een extra koffer?).
    Veel liefs "oeht Kepèl".

    p.s. Hans, veel suc6 als black Peter!!!

  • 03 December 2009 - 21:13

    Mieke:

    Hoi Sonja,

    Ik dacht laat ik eens een kijkje nemen en meteen staat er al een verhaal op. Leuk om te lezen hoor, ik heb me al aangemeld voor de e-mail alert dus ik blijf je zeker volgen. Kan ik misschien ook een beetje een beeld vormen van wat mij straks te wachten staat in Sri Lanka. Succes met alles.

    Groetjes Mieke Lakeman (van de cursus nah)

  • 03 December 2009 - 21:50

    Mariël:

    Hoi,
    Gefeliciteerd met jullie huis. Heerlijk lijkt me, om je meteen weer zo thuis en welkom te voelen. Heel veel plezier bij het Sinterklaasfeest en ik kijk nu al uit naar de foto van Hans als "Black Beauty".
    Geniet en have fun!

  • 03 December 2009 - 23:15

    Ans:

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen daar.
    Ik blijf jullie volgen.
    Veel succes.
    Groetjes Ans

  • 04 December 2009 - 11:19

    Trudy En Co:

    Leuk weer die foto's. zal ze meteen uitprinten voor Pap en Mam. Veel sint plezier en voor al voor zwarte Kever.
    Gr. Trudy

  • 04 December 2009 - 11:24

    Martin En Els:

    Hoi Hans en Sonja,
    Blij te horen dat de reis goed is verlopen.
    Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

    Groetjes

  • 04 December 2009 - 12:20

    Mozaiek:

    hallo

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Wij zijn druk bezig met de sint en natuurlijk daarna de kerstman.
    nou succes verder en tot horens


  • 04 December 2009 - 13:04

    Ida:

    Met hulp van mijn coach heb ik jullie reisverslag gevonden en weet dus nu, dat jullie weer op de brommer scheuren en een nieuw woonadres hebben gevonden. Een goede tijd gewenst.
    Hartelijke groet Ida.

  • 04 December 2009 - 15:43

    Elma:

    Tjee, dat klinkt weer supergoed zeg!En lekker vertrouwd!Leuke foto's trouwens.
    We houden ons aanbevolen voor de foto's van Black Peter!Jammer, Hans dat je dat soort fratsen alleen in India doet ( voor zover wij weten...)Maar het staat genoteerd!

  • 04 December 2009 - 21:33

    Anja:

    Leuk Sonja, veel plezier daar en succes black piet...morgen ga ik ook een dagje ''black pieten'' Wij hebben een plu nodig, jij ook met die warmte?

  • 05 December 2009 - 09:16

    Rik En Nicolette:

    Dag!!
    Wat een vrolijk welkom en dito mensen op de foto's. En wat lekker dat jullie al een huisje gevonden hebben. Veel plezier!
    Liefs, Rik en Nicolette

  • 06 December 2009 - 14:20

    Mieke:

    hallo, lieve allebei, wat ziet iedereen er goed uit zeg,leuk om te zien.
    de groeten van de plantjes, alles oke, dikke knuf.

  • 06 December 2009 - 17:31

    Saskia:

    hoi hans en sonja,
    oh wat leuk om dit te lezen en de foto's te zien. Je ziet op de foto's gewoon dat de meiden ouder zijn geworden. leuk hoor. En wel weer gaan zwemmen hoor dat was zo leuk. Kunnen ze eindelijk weer een beetje 'spelen' nu jij er bent.
    En al een huis, lekker hoor.
    Ik ben echt wel stiekem een beetje jaloers als ik dit zo lees. Daar 29gr en hier regen brrrr. Ik kijk uit naar jullie volgende bericht. veel plezier! liefs

  • 07 December 2009 - 12:56

    Femke:

    Hee Sonja!

    De Mozaiek is al geabboneerd op jullie nieuwsbrief ;-)
    Super leuk, heb mezelf ook geabboneerd!

    Maak je ook een foto van jou tussen het verkeer! Daar ben ik nou ook wel nieuwsgierig naar =D

  • 08 December 2009 - 17:58

    Dj:

    Heeeeee kanjers, fijn om weer van jullie te lezen hoor! Echt te gek!

    Geniet er van! Dikke kus, xdjx

  • 10 December 2009 - 11:04

    Lea:

    Ich bin krank. Ich hoffe das es euch gut geht.

    Lea

  • 11 December 2009 - 09:47

    Mozaiek:

    Heeey Sonja en Hans,

    Lees net je verslagje via de mozaiek mail. Vanuit hier vele lieve groeten en we missen je hoor!

    Groetjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 89473

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 01 Februari 2012

India

03 Januari 2012 - 01 Februari 2012

India

Landen bezocht: