India 2016 - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu India 2016 - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

India 2016

01 April 2016 | India, Pondicherry

Hallo vrienden, familie en collega's,

De bewoonsters van Jwala Home wonen alweer een jaar in hun nieuwe eigen huis en het werd dus hoog tijd om bij hen te gaan kijken!
In 2006 is de grond gekocht en met hulp van sponsors uit India, Nederland, Frankrijk en Zwitserland staat het dreamhouse van mevr. Bhanumathi er nu!
Het huis bestaat uit 3 verdiepingen en een groot dakterras. Er is veel ruimte om te wonen en dagbesteding te organiseren. Goed om te zien dat het zo mooi is geworden.
Met de dames gaat het goed, een aantal zijn behoorlijk afgevallen door meer lichaamsbeweging en aangepaste hoeveelheden voeding.
Opvallend is dat ze nog meer betrokken worden bij de dagelijkse huishoudelijke werkzaamheden zoals de afwas, vegen, de was en opruimen.
We zien dat ze er veel plezier aan beleven!
De activiteiten die ze doen zijn eigenlijk hetzelfde gebleven. Grote voordeel is dat ze de 3 groepen nu ook in 3 aparte groepsruimte kunnen verdelen.
Er zijn nog steeds 3 teachers in dienst die 6 dagen per week hele dagen aanwezig zijn. Op zaterdag hebben ze nu ook een coach voor het team aangenomen om zo de zelfredzaamheid vd bewoonsters te vergroten.
Erg leuk om te zien dat ze zo goed bezig zijn!
Gisteren zijn we net als andere jaren weer op pad geweest met alle bewoonsters en medewerkers. St. Kindia heeft dit uitje gesponsord.
We zijn naar een pretpark in de buurt geweest.Het was echt snikheet dus veel tijd in het water doorgebracht! De meiden hebben genoten.

Vorige week ook een bezoek gebracht aan JET, tehuis voor lichamelijk gehandicapten. Dertig kinderen wonen hier en krijgen onderwijs.
Vanwege nieuwe regelgeving vd overheid wordt er hier hard gebouwd aan een aparte jongensverblijf.
Op goede vrijdag waren we hier en hebben lekker gegeten met de kinderen en wat spelletjes gedaan.
De paasdagen hebben gezellig doorgebracht bij Ge en Gemma in de bergen. Erg gezellig.
De 2 weken zijn omgevlogen! Morgen nog een dag naar Jwala en zondag vliegen we weer naar huis!
We proberen nog wat leuke foto' toe te voegen. Hoop dat lukt...
liefs Hans en Sonja

• 01 April 2016 - 16:23

Sjan:

Het blijft mooi om te lezen hoe goed ze bezig zijn!
    Geniet nog van deze laatste dagen!
    Groetjes Sjan en Thomas. Lea/Simon

• 02 April 2016 - 09:58

Mariel:

Ha Sonja en Hans,
    Wat geweldig dat jullie daar weer waren!! Mooi om te lezen hoe het in Jwala Home gaat.
    En nu zijn jullie bijna weer op de terugweg, lees ik. Tijd om weer eens af te spreken in Wijk aan Zee!!!
    Lieve groet, Mariël

• 02 April 2016 - 13:47

Loek, Desiree En Emmy:

Door de loop van de jaren heen en door al jullie verhalen, kunnen wij ons hier ook een beeld vormen van "jullie" Jwala-Home. Fijn dan om te horen dat jullie bevindingen weer zo positief zijn.
    Natuurlijk zijn 2 weken veel te kort, maar jullie nemen weer genoeg fijne herinneringen mee naar huis voor de komende tijd.
    Tot heel gauw. xxx

• 02 April 2016 - 19:52

Martin En Els:

Hey Hans en Sonja
    Leuk weer jullie reisverslag te lezen
    En dat de mensen daar zo goed bezig zijn
    Wel snel om die weken begrijp dat jullie morgen alweer naar huis gaan
    Goede reis terug en hopelijk weer tot snel☀️

• 02 April 2016 - 22:19

Nettie:

Hallo Hans en Sonja, ontzettend fijn om te horen dat het droomhuis van mw. Bhanumathi zo mooi geworden is en dat het goed gaat met de meiden van Jwala Home. Goed werk! Geniet van jullie laatste paar dagen daar. Liefs, Nettie.

• 02 April 2016 - 23:53

Ruud En Trudy:

Jammer dat Jwala-home zover weg is, anders gingen jullie vaker kijken. Maar als jullie gaan is het genieten. Dikke kus uit Limburg.