Jet en Jwala Home. - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu Jet en Jwala Home. - Reisverslag uit Pondicherry, India van hansonja - WaarBenJij.nu

Jet en Jwala Home.

Door: Hans en Sonja

02 Maart 2014 | India, Pondicherry

Hallo vrienden.familie en collega's,
Onze laatste week is alweer aangebroken.Tijd vliegt hier voorbij. Vorige week zondag zijn we naar het Jet project in Nainar Palyam geweest voor de opening van het hostel.De hele nederlandse club(Annemieke, haar moeder Truus en vriend pastor Piet, Eefje en Geertje)waren er natuurlijk ook bij. Piet heeft het huis gezegend en Truus heeft het lintje doorgeknipt. Dit huis is mede mogelijk gemaakt door donaties van de 4daagse van Nijmegen en de lopers Annemiek, Eefje en Hans hebben de groepsmedaille overhandigt aan Raja. Het was een hele biizondere dag om mee te maken. Ook Geertje vierde die dag haar verjaardag met de kinderen en werd er gedanst en spelletjes gedaan. Met de hele club ook bij Raja en Josephine geslapen. Erg gezellig!
De volgende dag door naar Ge en Gemma in Athoor. Nicoline(collega OTT) en haar man Jos verblijven hier een half jaar en doen hier vrijwilligerswerk. Jos werkt in de tuin en Nicoline werkt oa op een kleuterschool. Erg leuk om een ochtend met haar mee te draaien.
Na 2 dagen met z'n vieren met de trein terug naar Pondicherry. Jos en Nicoline namen de motor mee in de trein. Het was een heel geregel om dit voor elkaar te krijgen maar is gelukt! Ze hebben kennisgemaakt met Jwala Home en Nicoline heeft een ochtend meegedraait.Erg leuk om dit met elkaar te delen. We hebben gezellige dagen met elkaar gehad en vanmorgen zijn ze weer verder gereisd op de motor.
Inmiddels hebben we Punitha ontmoet en ze vertelde dat ze bezig zijn om met een groep van 15 vrienden van mevr. Bhanumathi een soort werkgroep op te richten en zich intensief bezig te houden met de voortgang van Jwala. Ook zijn ze op zoek naar een leidinggevende die de dagelijkse leiding op zich kan nemen.
Deze week is er een weefgetouw aangeschaft. Een aantal bewoonsters zijn nu aan het leren om hiermee matjes te maken van afvalkatoen rechtstreeks uit de fabriek. Ieder huishouden heeft meerdere matjes in huis dus dit is goed te verkopen. We hebben besloten dit weefgetouw te sponsoren omdat dit een goede bezigheid is voor een aantal dames.Dus allen, hartelijk dank namens Jwala! Verder hebben we spelmateriaal aangeschaft en stof voor onderjurken.
Morgen wordt het dak van de 1e verdieping van het nwe gebouw gestort. Een mijlpaal!We zijn er natuurlijk bij aanweizg.
Dinsdag gaan wij met het hele stel met de bus naar een pretpark. Iedereen verheugd zich er enorm op! St. Kindia sponsort dit uitje net als voorgaande jaren. We zullen mooie foto's maken!
groetjes aan iedereen, Hans en Sonja

• 02 Maart 2014 - 08:48

Mien Maessen En Sjan:

Mooi hoor. Omdat ik in Panningen ben ( en dat zonder carnaval te vieren) heeft ma alles al gezien en laten we het straks ook pa nog zien. Mooie foto's!! Limburg laat groeten "Alaaf"!!

• 02 Maart 2014 - 09:37

Mariël:

Jeetje, weer zo'n mooi reisverslag. Altijd leuk om te lezen en om blij van te worden. Wat een ervaringen weer en geweldig wat er allemaal gebeurt.
    Geniet nog intens van deze laatste week en neem de mooie herinneringen weer mee naar huis.Groetjes.
    Liefs, Mariël

• 02 Maart 2014 - 09:38

Ans:

Wat een mooie verhalen, geniet van jullie laatste week. Groetjes

• 02 Maart 2014 - 11:01

Loek, Desiree En Emmy:

Super om te horen, en op de foto's te zien, wat een goed werk daar gedaan wordt. Ook prachtig om te horen dat Punitha het werk van haar moeder met vrienden gaat doorzetten. Dit zal jullie, Sonja en Hans zeker heel goed doen. Geniet nog die laatste dagen. Heel veel groetjes en liefs uit Kèpel.

• 02 Maart 2014 - 18:01

Ida Felderhof :

Lieve Beiden,

Geniet nog veel deze laatste dagen.
    Sterkte bij het afscheid en veilige terugreis gewenst.
    Dank voor de verslagen en mooie foto's.

Lieve groet voor ALLEN van mij.
    Ida.

• 02 Maart 2014 - 22:09

Nettie:

Wat een positieve verhalen allemaal weer. Fijn om te lezen. Nog veel plezier de komende dagen. Liefs.